Dagens sanning!

Livet är fullt av frågor och funderingar. Vad är vad och varför är det så? Jag har en fråga som jag har funderat på till och från i några år nu. Nämligen: Vad är manlighet?


Jag kommer här nedan att presentera en lista på de fem manligaste sakerna jag vet.

1. Snus (bak)
2. Öl (alternativt Whiskey)
3. Att köra traktor
4. En egen fåtölj
5. Att inte kunna laga någon slags föda över huvudtaget
bortsett från makaroner och köttbullar.


I mitt jobb träffar jag många olika människor (och ibland djur) varje dag. Visst, ett hundratal baksnusdosor slängs framför mig varje dag, men det som gör mig svag är när en man/gubbe kommer fram till mig och säger: "Aa jag skulle vilja ha en såndär säck med fågelfrön." (Den väger 25 kg) Jag slår lugnt in PLU-koden, tar betalt och ser honom sedan gå lugnt från kassan mot säckarna. Han böjer sig ner och tar upp den. HAN TAR UPP DEN! 25 kilo fågelfrön bärs sedan ut från affären under mannens arm. DET mina vänner, DET är manlighet! Allt är sedan över. Jag ler nöjt och tar sedan emot nästa kund.

Det var bara det jag ville säga. Tack för idag! /Sof


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0