Övervikt? NEJ TACK!

Säg nej till fett, nej till kalorier i överflöd och nej till vikter över 55 kg. Säg ja till LCHF, GI och självsvält. Säg absolut ja till fettförbränning i form av inte för mycket träning men kanske soppkurer och energibarer. Light-produkter och konstsocker. Sådant som kroppen verkligen skriker efter! JA!
Vi börjar med att kortfattat dra kalorintaget för en normalperson som ligger på ungefär 1200 kalorier per dag (för en som inte rör sig speciellt mycket.) En sån är ju jag. Vi kan ju utgå från mig eftersom att jag vet väldigt mycket om mat och träning. Allt Du behöver göra för att uppnå viktras-resultatet är helt enkelt att inte äta mer kalorier än vad du gör av med på en dag. (Ett extra hett tips är att du äter ännu mindre än vad du egentligen kan äta. Då går det med rasande fart och magen behöver inte jobba så mycket, du känner dig trött och du tappar lusten för allt det vardagliga.) När vi äter ute då? Där vet vi ju inte vad maten innehåller och därav inte hur mycket kalorier vi får i oss. Jag har tipsen! Var lugna girls. Beställ en torr sallad med tråkiga tomater och en ännu torrare kycklinfilé till. Ju torrare desto mindre fett. Dricka till det? Då svarar ni vatten eller Coca Cola light om ni verkligen vill lyxa till det. Men kom ihåg att en sådan dryck oftast innehåller i alla fall 1 kalori. Så ta det lugnt med läsken girlz! Tänk också på att inte bli mätta för då blir magsäcken lite större för varje gång. Och det är ett helvete att få den fit igen.
Här är en bild på mig när jag var riktigt bensmal. Se så snygg man blir över nyckelbenen utan fett och när händerna tappar färgen för att blodcirkulationen inte fungerar som den ska. Rasa i vikt nu tjejer och visa resultaten ni åstadkommit sen är ni söta! Ni klarar det. Tävla gärna med Er bästa kompis så blir det lite roligare att se resultatet sen. Ett ytterligare bra tips är att skriva kaloridagbok så ni håller koll på dagens intag och kan jämföra det med föregående dagars. GO GIRLZ!
Kalorisnåla pussar /Sof

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0