Pappersrensning fylld av engangemang och med en hålslagare.

När jag bodde hemma i mitt trygga tonårsrum så hade jag inte många papper att hålla reda på. Möjligtvis någon stencil som läraren alltid delade ut, eller ett papper där man själv kluddat ner någons msn eller liknande på. Sen kom dagen D. Jag flyttade hemifrån. Olika former av räkningar fyllde både min hall och mitt samvete. De låg överallt. Den ständiga frågan var alltid: "Är den här betald eller ska den betalas?" Men det fanns en lösning på de två problemen. Den första var att skriva förkortningen Bet på alla räkningar man betalat. Den andra überbra lösningen var pärmen, som uppfanns år 1889 av Andreas Tengwall. Med en hålslagare gjorde jag hål i alla papper, sorterade dem i högar och förde sedan in dem i pärmen i ordning. Den nyaste räkningen längst fram. Jag blev precis klar med arbetet och känner nu ett lugn både i psyket och axlarna. Så ett tips till människor som inte vet varken ut eller in: Köp er en pärm!




Sof

Kommentarer
Postat av: Sanslös

Pärmar ger inre frid.

2010-05-21 @ 14:42:56
URL: http://www.sanslos.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0