Ensam

Klockans sekundvisare ger ifrån sig ljud med en sekunds mellanrum. Vattnet i kastrullen kokar som det ska. Jag skalar en morot sålänge. Fyller ett glas med kranvatten och placerar det på rätt plats på matbordet. Snett höger om där tallriken skall stå. Lite ovanför. Allting är klart och nu fattas bara den delikata måltiden. Oj, nu har det kokat i exakt tre minuter som det stod att det skulle göra på förpackningen. Perfekt. För att undvika disk så använder jag mig av en gaffel för att få ur nudlarna ur kastrullen och vidare ner i den djupa tallriken. Att skölja ur kastrullen på en gång förhindrar fasttorkade nudelrester. Tallriken placerar jag i centrum. Det viktigaste skall alltid vara centralt för att förhindra att irritation uppstår. Ett ensamt liv är ett stilrent liv. Allting har sin plats och ingenting är dammigt.
Smaklig måltid. 



1. En handskalad morot
2. Ett glas vatten
3. En djup tallrik nudlar med grönsakssmak
4. En ren gaffel som ligger rakt
5. Veckans Leksandsbladet. Lektyrernas lektyr.




Med vänlig hälsning /Anna Sofie Nordquist

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0