Mammaledigheten är över.


Efter att ha vallat ett barn på tio år runt Kolmården två dagar i rad, tagit barnet till en dinousarieutställning och shoppat loss på Lindexs barnavdelning är jag härmed sjukskriven i en månad framöver. Och det är inte bara att roa barnet. Det ska ha mat och fika också. För enkelhetens skull gick vi för det mesta ut och åt på fik och restauranger. Det blev dyrt. Sjukt dyrt. Lägg även på att jag är frivilligt arbetslös. Och att resa med barn är inte harmoniskt för fem öre. Då det barn jag tog hand om är tågfanatiker, så fick jag höra om hur SJ:s olika tågmodeller känns att åka i, hur fort de går och om det har en bistro eller ej. Spotify och boken Snabba cash, som vanligtvis håller mig road under mina kollektivresor, var inte tillåtet i barnets närhet. Vi skulle umgås och prata om våra förväntningar inför Kolmårdenbesöket. Kolmården var roande och jag fick klappa grisbebisar.





Tioåringen överlycklig på övre våningen av ett dubbeldäckartåg mellan Sala-Norrköping. Ingen bistro.



Tre små söta och överlyckliga som slipper alla högtider där skinkan är huvudämnet. 



Tioåringen i Kolmårdens världsnyhet: Safari från ovan. Med hemmagjorda smörgåsar och kranvatten i gamla Coca cola-flaskor såg vi en massa exotiska djur ovanifrån. Giraffer, zebror, älgar, lejon, brunbjörnar m.m.
Denna attraktion vill jag ge all bra kritik. Den ersatte bilsafarit som alltid funnits förr på Kolmården. Vi lekte Alperna.



Herr Lejon och hans fru. En av dem.



En arabflint som placerade sig på bänken framför mig under delfinshowen. Den glänste på rätt sätt liksom.



Han till vänster i bild och jag vallade barnet runt djurparken. Han rökte mest. Vi tog bekväma skor och tänkte inte på matchningen av klädesplagg. 



Nu har jag bestämt mig: Det blir INGA barn för min del. Jag vill vara ifred och det hinner man inte vara med ett barn eftersläpandes överallt. Ett bra beslut som innefattar en viss tomhet och ensamhet. Men det bästa: Jag slipper foglossning, bröstmjölksfläckar och en sprucken vagina efter förlossningen. 



Kyuss /Sofie med djuret


Kommentarer
Postat av: Sandra

Vi åkte också i Giraffvagnen!!!!!!!

2011-08-17 @ 22:36:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0