Monday bar-kryssningen till och från Riga


Fotografier som kort skall sammanfatta mitt livs första kryssning till ett baltland:

Huvudpersoner med på resan:
- Jag, såklart!
- Husbögen
- Anneli



Efter en hissfärd till 7:e våningen på färjan stötte jag på denne höge man. Hans pupiller var som grytlock
och hans tal var svårt att förstå. Anneli bjöd honom på sina smala mentolcigaretter. Tantcigg.



I rökrummet umgicks jag med en underbar yngre dam som arbetade i en spelbutik i Stockholm.



På dansgolven fanns det folk i alla åldrar. Bland annat denna tant som är en trogen rejvare.



Husbögen och Anneli kör en svettkram mitt under rave-akten.



Rave-tanten var G A L E N.



Under frukosten gled vi iland i Riga. Efter strandkanterna bodde balterna i små tält eller i ihoplimmade plåtskjul
med sina lössfyllda vildhundar. De livnärde sig på avloppsmatad fisk och rökte en hel del. Baltkulturen är vacker.



Jag kände mig som hemma.



Det gavs ingen möjlighet att åka trådbuss.



På en av de finare gatorna fann jag denna Lexus med den mest homosexuella registreringsplåt jag någonsin skådat. Jag undrar om den bilägande balten vet vad detta kan betyda i Sverige.


Längre ner på lyxlirargatan hade en bil fått fotboja. Ägaren hade troligen råd att lösa ut bilen senare.
Sött lås. LOVE the colour!



Husbögen med en Coca cola på en bar mitt i Riga. Ingen askkopp fanns att fimpa i.



Jag (kalla mig Kenza) på samma bar. Med en svindyr vattenflaska som var varm.



Jag och ett av dagens alla bröllopspar utan eskort från kyrkan.

Man kunde köpa sig en eller flera BÄRS överallt. 



Och sedan kom danstanten. Det kommer en film på henne så småningom. Detta blev en snackis



En baltisk A-lagare med deffekter på sina illaluktande linnebyxor. (Är det ett par Foppatofflor jag skådar?!)



Hans fisehöl var i stort sätt synligt. Detta var, efter sprutan, resans höjdpunkt. (Ja, det var Foppatofflor!)



En nyans av brunt. Och en av vitt.



Hej då Riga och alla dess kranar. Baltisk industri är fan vackert. VOLODJA!



Fina huset kan ni ha men ni kan fan inte rusta upp det. 



Barty bartaj nalkades på kvällen. Jag satte mig i min rullstol och söp järnet med Touch of sun-drinken.



Anneli och husbögen ville ha hjärtklappning och hinkade därför Redbull med Koskenkorva.



Resan led mot sitt slut och bankkontot var överbelastat tack vare all billig sprit ombord på båten. I min drink
ingick en glowstick. Det blev fler än fem denna kväll. Tack för en fin helg Riga.



Rave /Sof

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0