Familjärt, familjevärd, familjeägt

En plånbok är en värdesak för de flesta. Där i kan man fynda bland annat olika valörer och en kortlek fylld med olika bonuskort och betalkort. Jag som sitter i kassan vareviga dag ser fruktansvärt många olika sorters plånböcker och "cardcase" som det så äckligt kallas. Allt eftersom plånböckerna och deras anhängare passerar kortterminalen så får jag plötsligt se det äckligaste jag vet. Nämligen: kvittobunten i sedelfacket. (Det kan även ha tryckts ner kvitton i hast i de olika småfacken som finns för att göra portmonän till ett praktiskt förvaringsställe.) Det är så jag tappar den goda sida hos kassa-Sofie. Hur i hela fridens namn kan man inte inse att det är dags för en kvittorensning när, man som plånbokens ägare, påstår sig inte ha några pengar eftersom de få pengar som finns där ligger mellan alla flottiga kvitton?! Jag skäms rent ut sagt. Det äckligaste är nog att det är blanka kvitton eftersom den bläck som en gång fanns på dem har nötts ut efter decennier i de olika gömmorna. Så mitt tips till Er mina kära läsare är: Rensa FFS!



Folk har även något fint och betydelsefull i sina fack. Nämligen sin familj eller en släkting som tittar fram bakom galonrutan som något barn i ett annat land har syttt till. Jag har själv ingen familj att pryda mina tomrum med så jag får helt enkelt ta andras barn och släktingar. Idag klippte jag ut en liten söt tjej som jag kan ha som min dotter och de andra två människorna får vara pappa/pojkvän och mamma. Det bästa med att vara ensamstående är att du kan klippa ut nya människor när du vill och variera i plånboksvardagen.


Puss /Sof

Kommentarer
Postat av: s

Läste din blogg som du hade skrivit i paows blogg angående den där invandrarkillen. Att ni eldar deras hus och mobbar dom tills de sticker, men själv ser du ut som fan själv! Stackars flicka. du kan inte må bra! Jag hoppas att du kommer ångra allt du gör nu när du blir äldre. För du är ful och äcklig. Och om du ska behandla invandrare så som du tycks göra så är du fan inte värd att leva ditt jävla pucko!

2011-02-03 @ 23:36:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0