Min fader



Här är min älskade fader. Peter heter han. Folk säger att vi är väldigt lika varann. Jag kan till en viss del instämma i det utlåtandet. Vi är båda svarthåriga och har rejäl volym i håret. Även våra gamnäsor är likasinnade och härstammar från Häradsbyggden. (Det är en by som ligger ca 2 kilometer från Insjöns centrum.) Pappa jobbar som verkstadschef på Svenska Manometerfabriken, även förkortat SMF. Där konstruerar han manometrar och andra specialgjorda saker. Pappa är inte alls arisk och tycker själv att han är en kopia av den svenske och folkkäre artisten Magnus Uggla. Pappa Peter har även slutat snusa Kronan lös och kör nu på hälsosamma Onico.
Han är gift och har fyra döttrar. Bilar: SAAB 95 kombi, Renault 5:a och en volvo för 500 SEK som han köpte i Ullvi. (En by som ligger cirka 5 kilometer från Leksands centrum. Byn har även en byskola där jag gick från förskolan till årskurs sex.) Just nu går hans yngsta dotter i den skolan.

Puss /Pappas lilla flicka


OBS! Låt Er inte luras av hans blåa ögon.

Kommentarer
Postat av: Essey

Fin blogg =D kommentera gärna min blogg också!!! :)<3

2011-02-01 @ 09:08:44
URL: http://esseys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0