Sidenlent.dk



Här har ni resultatet av min nagelkurering hos Ton Ban idag. Jag fick som sagt var två nya naglar eftersom mina var försvunna imorse. De peelade hela handen och gjorde rent under naglarna med avfettning och högtrycksluft. Sedan blev det ett varmt bad för lillen i två timmar. (Vattnet är taget ur en speciell källa i Kina som motverkar åldring och ekonomisk kris.) Och efter handbadet placerades de nya naglarna på sina platser och smältes fast med en minimal gasolbrännare. Sedan följdes kurer av olika återfuktande och lyckobringade krämer och som grädden på moset målade de även naglarna åt mig i en fräck färg. (Jag valde röd som ni kan se.)
Som tack för allt fick alla thaior en varsin lyckokaka som jag inhandlade på ett bageri påvägen dit. De blev glada.
Allt detta fick slutsumman 2800 SEK. Inte så farligt ändå. Pappa bryr sig inte så det hade fått kosta mer.

Nu ska jag och husbögen sova nära varann i min välbäddade sänggavel. Kom ihåg bantningen nu!


Puss /Sof

Kommentarer
Postat av: Lisn

Jag får tvångstankar av detta! Skulle kunna ta en rask promenad till Insjön bara för att få smörja in dina nagelband med smör, oljor, helosan och andra kladdiga saker som kan få det där fnaset att se levande ut. Please smörj in de små prinskorvarna! <3

2011-01-19 @ 23:24:36
Postat av: Skribenten

Jag smörjer inte in mina egna kroppsdelar. Jag betalar thaior för att göra det. <3

2011-01-20 @ 12:31:48
URL: http://sofienordquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0