Gottis med barnkött




Laddade min faders luftgevär med blyskott och tröck av. Kulan träffade i det lilla rådjurskidets mage och det avled snabbt. Leende begav jag mig mot kadavret, stoppade ner bössan i byxllinningen och bar hem kidet under högerarmen. Väl hemma hade mor min förberett fritösen för en hejdundrande middag. Vi friterade det lilla rådjursbarnet och fnittrade. Jag paxade kraniet och gröpte ur det obehärskat. Det smakar som jordgubbar som plumsar ner i mjölk..... Fy fan vad gott! Jag skrapade skallbenet så noga så att eftermiddagssolen lös igenom utan problem. 



Köttknif /Sof

Kommentarer
Postat av: A

först!

2011-06-06 @ 22:35:39
Postat av: Simon

Helt underbart!

2011-06-07 @ 02:58:08
Postat av: Linnea

Fin hyllning till Campino-grejen också. :D

2011-06-07 @ 22:55:51
URL: http://www.spelinnea.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0