Was has happens today?

Idag var en ledig dag som tillbringades med husbögen på ett av stans hetaste caféen, Siljans konditori. Där kan man beställa något att äta och dricka. Jag beställde en syndig smörgås med ost och skinka på. En kopp svart att skölja ner skiten med. Husbögen går på min strikta diet så han fick unna sig en kopp svart te. Efter maten drog vi två välförtjänta linor inne på toaletten och fortsatte sedan färden mot lyckligare minuter i lilla London.



ACHTUNG! Till alla Er andra wannabee anorektiker, se för fan upp för smörmängden på Siljans tekakor.
Under denna vackra ost -och skinkidyll gömmer sig Lucifer själv. Nu i form av bordsmargarin. ACHTUNG!



Glöm den såkallade fritidsgården Brandmannen nu folks. Här är det nya. Det heta. IT!
Leksands vårdcentral (även kallad Cykelverkstan' pågrund av deras händiga anställda).
Det är här alla sköna killar med framtidstro hänger med sina importflaskor och välanvända
plastkassar. De har nära ifall etanolhjärtat krånglar.



Väl inne fann jag direkt det jag sökte. Efter att ha väntat på våran dödssjuka A-lagskompis i över en timme hade jag hunnit beställa en mindre måltid ur vårdcentralens godisautomat, snott ett pennställ med tillhörande penna och retat upp både personal och deras besökare med min dåliga östskötska och överdrivna HIV-skämt.




Puss /Sof



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0