Glidarn'


Jag och sis åt glass på stans hetaste café GC. Hon fick värsta ångest sen för glassen.
jag skrattade och peppade henne till att tömma magsäcken bakom Leksandsbaren.
Som om det vore en vanlig lördagkväll en helg innan löning.



Efter att vi intagit glass med regnbågens alla smaker så gjorde jag slut på en filmrulle i min nyinköpta analoga systemkamera. På den lokala TV -och radiobutiken här i lilla London kan man även lämna in sin egnaste filmrulle och få den framkallad inom två veckor. Snabba killar. Jag passade även på att kolla in en eventuell radio/stereo. De hade den BÄSTA radion, men bara en bra stereo. Velandes kom jag till slut fram till ett nej tack.



Butikens kassakunniga man var glad och service minded. Allt var klart på ett
slick. Snabbaste killen i butiken. Jag sa att jag var nybörjare på att lämna in 
filmrullar på framkallning. Han skrattade inte. Jag var fortfarande sugen på den bästa radion.




Puss /Sof


Kommentarer
Postat av: Matilda; mamma till Elna

Skoj!

Vi brukar handla på Coop forum eller Hemköp:) Vi använder bara Libero till Elna :)

2011-05-18 @ 22:50:26
URL: http://matildamayandersson.blogg.se/
Postat av: Linnea

Skrattar sönder!

2011-05-19 @ 00:10:39
URL: http://www.spelinnea.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0