Sofie bakar i Frankrike


Idé
De här muffisarna bakade jag här om dagen och det gav mig en affärsidé. Ett café.
Om jag startade ett café skulle det få namnet: Kaloriintaget



Logga
Här har vi den tänkta loggan. Jag kommer även att ha stringtrosor med det trycket på (se bild ovan) till försäljning.




Menyer
Det motto som jag alltid går efter är "Alla är olika". Och därför kommer jag att ha menyer som passar allas magsäckar, psyke och tycke. Här nedan kan ni se några ur à la carte-menyn:


Underviktens special:
Förrätt: En tigerräka på en bädd av minimjölk
Huvudrätt: Keso i avocadoskal med en lagom liten potatis
Efterrätt: 1 veckas gymkort på S.A.T.S (Stockholm)



Den store meny:
Förrätt: En helstekt kalv med tio stycken rostade brödskivor doppade i Nutella.
Huvudrätt: En tacobuffé för 30-40 pers inbakat i ett gigantiskt wienerbröd med glasyr på.
Efterrätt: En valfri bröllopstårta med kolatopping



Hascharns meny:
Förrätt: En joint av våran finaste cannabis
Huvudrätt: Munchiesbordet med allt du är sugen på, en liter vatten
Efterrätt: En till joint och rester från munchiesbordet



Tjackpundarens meny:
Förrätt: Två rejäla och finhackade linor på en välputsad spegel
Huvudrätt: Vatten och ett paket valfria cigaretter
Efterrätt: Fyra linor till



Whitetrash-menyn:
Förrätt: 12 st Powerking och ett paket röda, långa Level
Huvudrätt: En plåt pommes frites, grillat såklart och 1,5 liter Coca cola
Efterrätt: 1 kilo lösgodis från den lokala närlivsbutiken, serveras i en oäkta Foppatoffel





Slutsats Jag kommer inte att ha överpriser och kaffe ingår i dagens lunch. Hiss eller diss?

Kommentarer
Postat av: Linnea

Hahahahah, definitivt en hiss!

2011-10-23 @ 22:22:10
URL: http://www.spelinnea.wordpress.com
Postat av: Anonym

hiss

2011-10-23 @ 22:31:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0