Kulturkrocken i Komvuxkällaren fortsätter.......


På Komvux går alla människor som inte riktigt kommer in någon annanstans. (Jag är en av dem.) Det bidrar till att många olika kulturer och människor blandas i samma byggnad. Jag gillar det. Man vet aldrig riktigt vad man ska stöta på för människa eller maträtt i källarlokalerna tillexempel. 

11:10 är det lunchrast för precis alla elever på Komvux här i Norrköping, vilket innebär en viss platsbrist och ett inbördeskrig angående de få mikrovågsugnar som finns att tillgå. Varenda individ har sina egna ting och det är absolut förbjudet att röra andras tillbehör. 

En tjej har tagit till extrema åtgärder för att få ha sin billiga vattenkokare ifred. Nu törs vi andra knappt titta åt kokarens håll. Alla har vi respekt för hennes hårt skrivna ord på den vita plasten till den, återigen, billiga vattenkokaren. (Hon har säkerligen använt sig av en permanent och vattenfast penna vid regelskrivningen.)







Detta strikta regelverk väcker säkerligen många frågor hos de som läser texten. Är "hen" seriös? Vad innebär denna "straffbelagda tortyr"? Och vad räknas som "pillning"? Frågor som tyvärr aldrig kommer att bli besvarade mina vänner. 


Jag blev glatt överraskad när jag märkte att personen inte hade särskrivit ordet "straffbelagd". Sådant är tyvärr väldigt vanligt i vårat Komvuxsamhälle. Och ska jag vara riktigt ärlig så skrämmer inte denna text mig särsklit mycket. Jag blir bara extra sugen på att snigla* sönder denna vattenkokare ända tills vattnet som ska kokas i den får en svag smak av fiskrens. 



* = kvinnlig motsvarighet till "olla". Man berör saken i fråga med sitt underliv tills man känner sig nöjd.




Detta var allt jag hade att meddela just nu. Tack för att ni älskar mig! /Sofy


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0