Min dag i skolan idag på skolan


På lektionen Medicinsk grundkurs idag läste vi om huden, håret, njurarna och annat skit som tyvärr inte gick in i min hjärna. Jag hade glömt den dagliga kiwin, som jag alltid äter på kafferasten som varar mellan 09:30 - 09:50, hemma på mitt dammiga vita köksbord. Anledningen till att jag glömde kiwin var att jag stod och stekte blodpuddigt ungefär klockan 06:50. Och steker man kött och blod så tidigt på dagen så har det hänt att personer har glömt att packa ned sin frukt i skol/jobbväskan. 




En positiv sak var att jag lärde mig att det hette hårlök. Detta gladde mig så varsamt att jag strök över ordet med min typiska överstrykningspenna i neonrosa. (Färgen på korken är alltid mer lockande än den färg som pennan avger på pappret.)



När uret visade 11:10 så var det änterligen dags för lunch. Jag och mina klasskamrater begav oss snarast ner i källaren där ett antal olika matkulturer krockar, slängde in IKEA-matlådan i mikrovågsugnen och vred på två minuter. PLING! Blodskivorna badade i ICA basics lingonsylt. Fy fan vad djävulusiskt gott det var efter tre timmars njurprat. Under intaget av min lunch samtalade jag en hel del med en ryska. En baltiskt lugn spred sig i gom och svalg. Jag gillar fan Ryssland en hel del.


Nu har kaffet kokat klart och jag ska röka en cigarett med gott mod. Riktigt djupa bloss ska fylla mina lungor och förstöra mina lungblåsor ytterligare lite till. Ha en bra dag allihopa!




Polska /Sof

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0