Sportlov, dag 3


Den tredje dagen skulle Mina, min systerdotter, besiktas på BVC. Vi klev in i väntrummet och inte en enda avkomma eller förälder fanns där. Bara vi. Jag andades ut och stod inför ett svårt val. Skorna av eller skoskydd på? Jag valde att ta av mig skorna. Nu undrar säkert ingen varför jag valde som jag gjorde. Anledningen är att skoskydden har en tendes till att följa med ut ur lokalen och har du otur så halkar du med dem och slår höftkulan alldeles ur led.

Lokalen var såklart fylld av samma leksaker som de hade när jag och mina systrar själva var i behov av kontrollbesiktning av en trött barnläkare med otvättade händer. Men något fick min blick att frysa fast. På en totalt meningslös hylla hade någon (säkerligen en genus-barnmorska) placerat tre stycken små födande slidor som skulle gestalta ett fosters väg ut ur livmodern till världen. Jag blev upprörd över denna groteska konst och uttryckte min vrede genom att högt prata illa om de små födande träfittorna. Usch!





Är det slidor med ett foster i eller är det Moses i vassen? Ett indianbarn i en liten indianbarnskanot?
Tell me.


____________________________________________________________________________________________



Denna dag, dag 3, fann jag även en PERFEKT byrå till min och Leffings felkonstruerade hall i JYSK-katalogen.
Jag mms:ade honom bilden nedan. Han gav mig ett godkännande. 




____________________________________________________________________________________________



Jag fick även nog av mina fräscha utslag på höger lår. (Det är tydligen nässelutslag) Jag tog kort på den infekterade cutisen* och mms:ade den till min nässelutslags-klasskompis Hanna. Hon tyckte synd om mig.


Nässelutslag och lårhår. 


* = hud

Kommentarer
Postat av: Jessica

Fick du lov att ta kort på dom där? ;) haha. Den där byrån tittade jag också på! Fick inget godkännande :(

2012-02-25 @ 22:17:15
Postat av: Linnea

Hahahhahaahahhhhhhhahahahahahahhahhahahah VARFÖR dom där "konstverken"?!?!?!?!?!?!?!!?

2012-02-25 @ 23:47:55
URL: http://www.spelinnea.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0