Sportlov, dag 6

Idag skulle det åkas slalom i den lokala skidbacken vars namn är Granberget. Inget konstigt med det. Ett halvdagskort (13.00 - 16:00) kostade 230 SEK. Inte billigt alls. Jag ska även tillägga att senast jag åkte slalom innan denna dag var vintern 1998. Efter den vintern införskaffade jag mig en begagnad, dödsful snowboard med Hustler-bindningar och olika klistermärken. Anledningen till att jag återupptog slalomskidorna är att jag blivit så stel med åren och att jag inte klarar av alla vurpor som en snowboard kan medföra. 

Min stressade lillasyster planerade dagen i detalj och tog även reda på hur mycket jag vägde så att pappa kunde ställa in rätt vikt på slalomskidorna. Hon satte upp den viktiga informationen på hennes träslöjdsgjorda Kom ihåg-bräda i köket. 





Körde på blått och svart. Blev frustrerad då ankarliften, som delvis är orange, störde de kompletterande färgerna på mina kläder. Jag sa åt liftgubben att de borde tänkt om vad gäller färgval till själva ankaret.
Stavarna är från tidigt 80-tal och är av märket Bert.




Tittut! Vilket bus jag gör hihihihi... .  ^_^ Jag vill krama en P4Nda!! <33<3 och bo
i en godisaffär där jag kan äta jordgubbsdoppade regnbågar... o_O öööh finns det???(?) hah hihiiihi < 3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0