VIK-tigt !


Enda sedan barnsben har jag haft fint vikta underbyxor och ihoprullade strumpor i min byrå. Mamma och strykbrädan stod tillsammans i köket några timmar i veckan och vek kläder ihop. Strykbrädan gav mamma stöd då strykningen nalkades. När de kände sig klara tackade de varann för den fina stunden och mamma vek ihop strykbrädan som hon sedan förde in i glipan som var mellan ett vitrinskåp och den blåtapetserade köksväggen.


Idag bor jag i Norrköping. Trettiotvå mil bort från både mamma och strykbrädan. Det kan tyckas en aning sorgligt och det är det också. Jag får nu vika mina underbyxor och rulla ihop mina strumpor själv i våran gemensamma tvättstuga i källaren. Så här ska det inte behvöa vara men såhär är det.


Jag kan dra slutsatsen att jag saknar min mamma. Och strykbrädan. Jättemycket.




Fint upplagd nytvättad tvätt. Redo för att användas återigen.




/Sof

Kommentarer
Postat av: marsupilami

Hmm jobbigt det där med strykbrädan . Men se det från den ljusa sidan , har du ingen sådan är det ju ingen risk att du försöker surfa på den i strömmen . Det riktigt knepigt å så blir man blöt.

2012-04-08 @ 00:02:49
Postat av: marsupilami

Hmm jobbigt det där om strykbrädan . Men se det från den ljusa sidan , då är det ingen risk att du frestas av att surfa på de i strömmen . Det kan vara riktigt knepigt å så blir man blöt :-( Ha det gott

2012-04-08 @ 00:15:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0