Nyfichin

Vissa dagar blir jag så oerhört nyfiken på vilka ni är som läser denna blogg. Sjuka frågor väcks innanför det skyddande likvoret. Vad är medelåldern? Är någon pedofil? Har jag legat med Dig? Om den läsande bor i ett hus, innehar denne då en källarlokal och, i så fall, exakt vad förvarar denne där nere? Gillar alla läsande ägg? Bör jag bjuda på ett? Får det lov att vara en sträng Kalles kaviar till? Existentiella frågor om Ni frågar mig.

Nu ska jag bege mig till Hageby här i Norrköping för att hämta ett utbildningshäfte inom SHLR (Sjukvårds-HLR). Imorgon har vi kurs i ämnet och ska på så vis bli godkända av staten. Om jag mot förmodan skulle bli "grön" så är jag för alltid tvungen till att gå runt med en defibrillator vart jag än går. I provhytten, på horhuset i Holland, på det överfulla tåget, på promenaden genom skogen.

"-Ursäkta......ursäkta.... skulle du kunna byta plats? Jag glömde att boka plats åt min defibrillator innan jag for.......Tack!"

"Hej! Sofie heter jag och jag tänkte höra lite om hur Ni ställer Er i prisfrågan angående defibrillatorer? Har de förtur till fönsterplats och finns det något specifik rabattkod jag skulle kunna använda mig av för att spara några slantar?"



Dösmidig och 90-talsinsiprerad. Jag har en känsla av att elektroderna kommer rasa av defibrillatorn ett flertal gånger och fastna i olika glipor som finns i samhället. Notera att jag med "glipor" syftar på materiella mellanrum. Exameplvis mellanrummet som uppstår mellan den nedre delen av en dörr och golvet. Ett luftrum där saker kan åka in och, som sagt, fastna. När det händer kommer jag argt och högtljutt, samt enligt rutin, att utbrista "Fitta!".


Yrsel och spänningshuvudvärk
Sofie Nordquist

Kommentarer
Postat av: Jessica

Hej hej Sofie!
:)
Läst din blogg länge nu och den är så otroligt Skön! :)
Kunde inte låta bli att modifiera ett av dina inlägg , dock skrivet
"Jag måste bara dela med mig av detta med vissa modifikationer…
" för att jag tyckte att det var så klockrent skrivet. En fullt normal dysfunktionell familje skildring. Hoppas du inte misstyckte. Visste inte om jag fick länka dig men gör det gärna. Du är en bloggare av världsklass! :)

Fortsätt med det du gör, du är underbar.
Mvh J

Svar: Hej Jessica!Jag blir oerhört generad över komplimangerna du bokstavligt talar överröser mig med.
Självklart får du använda dig utav mina texter och även länka mig om du nu vill det. Jag ville bara kolla läget och om du var någon idiot. Men uppenbarligen är du inte det. Tack för det Gud. Jag gillade även din blogg. Det är sällan jag tycker om det jag läser. Du är duktig i skrift, språk osv. Fortsätt så, så hörs vi säkerligen av!

Tack återigen för de snälla och värmande orden. Det lever jag på. Tack. Kram Sofie
Sofie

2013-04-28 @ 16:52:29
Postat av: Rock Bottom

Kanske du redan förstått vem jag är?

41 år, bor i lgh. Har inte legat med dig, men skulle kunna tänka mig göra det om du skulle vara snäll efteråt. Ägg kokta ca 6 minuter gillar jag. Gärna med kaviar. Dock måste de vara lättskalade annars lackar jag ur och slänger skiten.
Har ett källarförråd som innehåller vissa saker från förr då livet var roligt. Sen är det lite resväskor som används flitigt.

Dina texter är underbart roliga och så sanna så man blir mörkrädd. Hur kan så ung veta så mycket?

Svar: Hej! Tack för din uppriktighet och ditt svar. Det finns inget roligare än kommentarer när man skriver inlägg efter inlägg utan att få någon slags respons.

Min mamma är 45 år, så ni är nära varandra i ålder. Det känns lite äckligt men samtidigt roligt. Äggen skall kokas mellan 6-7 minuter beroende på humör och spis.

Vad var det som var roligt förr i livet? Knark? Alkohol? Frihet? Spontana knull? Baksmällor och ytlighet? Jag undrar.

Jag är 23 år, fyller 24 i höst, och anser mig vuxnare i sinnet än vad många i min ålder är. Jag antar att det beror på att min hjärna är mer mottaglig för annorlunda sinnesintryck än majoritetens. Ibland tror jag att jag är en femtioåring i en ungdomskropp. Frustrerande, men skönt. Jag är klar med livet snart. Ingen stress.
Sofie

2013-04-30 @ 10:18:45
URL: http://mrhemlig.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0