Slut som artist...................

Idag var det min absolut första träningsdag. (Det jag skrev sist var lögn. Ändrade planer och Projektet blev framskjutet några dagar.) Jag anlände med en bakfull Emelie till Ingelstas Friskis & Svettis-anläggning. Nervös som ett jävla as. Kommer jag kräkas? Hur går man in genom spärrarna utan att fastna? Är jag snygg?

Väl inne så tilltog nervositeten en aning i styrka, men den släppte när jag hade köpt mitt halvårskort och tagit mig innanför de där spärrarna som jag hade oroat mig för hela förmiddagen. Nu var första steget taget och nu återstod bara huvudutmaningen: Medel 45 minuter.

Passet startade och jag kände mig van efter bara fem minuter. Kickade sådär kaxigt och bah: "KAN NI INTE TA DET HÄR STEGET?? Shit vad pinsamma ni är dåååå!" Allt blev jobbigare och jobbigare och tillslut började jag tvivla på min egna ork inför detta pass. Jag började svettas och kokade. Röd i ansiktet. Allt var så jävla jobbigt och hoppigt. Emelie och jag dansade in i varandra och kaoset var ett faktum. Tempot ökade medans min kaxighet sjönk. 

Stretchingen var kommen och jag var lycklig. Äntligen. Jag somnade nästan av på golvet och kände verkligen min löksvettlukt från armhålorna under mina försök till stretchövningar. Färdig. Vilket jävla fucking rus jag kände. Bättre än alla droger i hela världen. Lyckokänsla och avslappning i ett. Som ett kampanjerbjudande i en butik. Jag älskar endorfiner! Det ska Ni veta. Är glad att Malin har tjatat på oss. Tack!


Men nu är jag så trött att jag knappt orkar avsluta det här så jag gör det omgående. HÖJ!


 
Majoriteten av alla som vill visa att de är aktiva i någon slags fysisk aktivitet lägger upp liknande bilder. Jag gör som de.

Kommentarer
Postat av: Rock Bottom

Grattis! Bara 181½ dagar tills kortet går ut!

Svar: Tack!
Sofie

2013-01-28 @ 11:23:39
URL: http://mrhemlig.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0