VAD FAN HÅLLER JAG PÅ MED??????????

Imorgon är det hemfärd som gäller. Tillbaka till Norrköping, ensamhet, gettot, pantburkar och multitasking. Jag kommer att åka tåg hela vägen. Vilken tid detta blir vet jag ännu inte. Det får bli som det blir och jag tror i ärlighetens namn inte att någon av Er som läser detta bryr er speciellt mycket om vilket klockslag mitt tåg lämnar Leksands tågperrong. Men nu till saken.

Hemfärder innebär ibland att man måste städa stället där man har bott under sin vistelse utanför det egna hemmet. Bädda rent och dammsuga. Detta var inget måste för mig då jag har bott hemma hos familjen, men man är väl ingen fitta heller. Bara ibland. 

Jag tog tag i dammsugarens sladd och kopplade in den i ett närliggande vägguttag. ON-knappen trycktes med vana nedåt och jag reglerade styrkan på insuget genom en enkel handrörelse. Nu var allt PERFEKT och jag delade upp rummet i olika områden så jag visste vart jag skulle börja, samt avsluta mitt projekt. Livet handlar om planering och uppdelning. Dammsugning är livet.

Jag njöt till fullo då all bråte försvann in i dammsugarens munstycke och vidare genom dess slang för att till slut placera sig i dammsugarpåsen. Hjärtat av dammsugaren. Eller magsäcken. Jag var i trans och visste knappt vart jag var. Allt gick som en dans när jag, till min stora förvåning, inser att jag utan vetskap har gått in på min lillasysters skitiga konstnärsrum och börjar rengöra hennes golv med dammsugaren. Jag frös till is och släppte genast dammsugarslangen. Pang! Den landade med en aluminiumduns på golvet. Jag backade och stängde snabbt som ögat av dammsugaren. Hjärtat slog hårt som en slagborr. Paniken kom över mig.

Vad fan i hela helvete håller jag på med? tänkte jag. Att frivilligt städa på sin lillasysters rum är tabubelagt. Det får fan inte hända. Jag stod kvar ett tag och samlade mig, tog ett djupt andetag och pekade sedan finger åt dammsugaren. Helst av allt ville jag bara hälla ut hela dammsugarpåsen på Josefins golv, men man är väl ingen fitta heller. Bara ibland.


Skammen från Skara. Fuck you mothersucker. Du gör mig hypnotisk och virrig.
Man ack så underbart bra du suger.Mmmmmm!



Nu ska jag förbereda morgondagens hemfärd ytterligare. Jag har inte kommit någonstans ännu.
Kyss med tunga och smek innanför tröjan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0