Ordning är VIKtigt

Många gånger kan jag se mamma stå vid strykbrädan i köket och vika, samt stryka, tvätt. Lysröret och radion är på. Ibland gör jag henne sällskap dessa stunder och slår mig ned vid köksbordet med ett glas av Arla's mellanmjölk. Är det juletider så bjuds det flitigt på hemmabakade och lite för tjocka pepparkakor. Ljuset från lysröret framhäver alla skavanker på våra kroppar. Mamma skrattar och säger att jag är ful som fan. Jag svarar med samma påstående. Pappa kommer gåendes i sina speedos, tubsockor och en t-shirt. Mamma ber honom ta med sig sina nyvikta herrtrosor och ihoprullade tubsockor upp till deras gemensamma underklädesbyrå. Han gör som hon säger. Alltid.

Hon är nogrann min mamma. Och detta har jag såklart tagit efter. Jag viker min tvätt och/eller hänger upp den på galgarna i garderoben omgående. Det gör nog de flesta, men majoriteten viker inte sina underkläder. Det har jag, med mina egna brytiningsfels-ögon, sett hos olika människor genom årens lopp. Det smärtar i min pedanta själ att se när någon idiot bara har kastat ner alla underkläder i en och samma låda. Som om det vore skräp med absolut noll värde. Jag brukar prata med de ovikta underkläderna när ingen ser. Jag berättar att det finns ett värdigt och välvikt liv hemma hos mig i min vita MALM-byrå med fyra lådor från IKEA. Där sorteras man även in i färger. Ingen vit ska behöva umgås med en svart. Ordning och reda är A och O för både mig och mina underkläder. Alla är vi lika mycket värda.





Städade kyssar i nackpartiet
Sofie Nordquist
 

Kommentarer
Postat av: Lucky

Jag vill ha mer spänning på bloggen.....biljakter skottlossningar..osv.

Tack.

Svar: Hej!Jag kan tyvärr ej giva sådan action då mitt liv är väldigt down hill just nu. Kortfattat: Det händer inget mer än att jag sover, förösker äta, mår piss, kollar på Kick Ass och kontrollerar min ångest. Ärlighet varar längst. Tack för att du förstår (om du förstår).
Sofie

2013-09-03 @ 19:51:07
Postat av: THIRIL THAMP - Glasborgen

du skulle behöva komma hem till mig ;) bra perioder så har jag superordning, kontroll på allt, orgniserad och har koll. efter en tids downperiod så är huset kaos efter avstannade projekt, tvätthögar och disk i staplar.. men humöret vänder nog snart igen!

btw vad glad jag blev att du gillar mina bilder, tack - du gör min dag!
Hoppas du får en trevlig kväll!
T.T

Svar: Tack för ditt pepp. Det är svårt att se ljust när det är bäcksvart. Sanningen smärtar osv.
Kramar
Sofie

2013-09-07 @ 20:26:19
URL: http://www.glasscastle.blogg.se
Postat av: Lucky

Där som du är har jag också varit, kanske inte exakt men jag förstår vad du menar.

Sluta aldrig att gå. Gillar bloggen.

/Göteborgs kramar, ännah! ;)


Svar: Man tackar för kramarna! Lämnar dig aldrig.
Sofie

2013-09-08 @ 20:25:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0