Cykel-torsdag



Tog mig en mils cykeltur in till staden efter uppstigning från min fuktiga säng och en tallrik fil. Jag hade 
helt glömt bort hur jobbigt det är att röra på sig. Vid den första pausen (efter två kilometer) kände jag
spyan i munnen. Svalde och cyklade vidare. 



Väl framme i staden parkerade jag cykeln och begav mig till ett café med Lizn. Vi beställde EXAKT lika
fika. En Coca cola light adderat med en arraksboll. Det smakade fashion. Rökte röda L&M också.



När Aftonbladet träffar Sofie Nordquist efter den långa cykelturen är hon ivrig. Hon ska äntligen få
förtära en arraksboll. "-Det känns obeskrivligt. Jag har verkligen förtjänat den här!" säger Sofie med
ett leende på läpparna. 



Det var dags att tänka på refrängen. Jag placerade störtkrukan på hjässan, cyklade en kilometer,
parkerade cykeln vid min faders jobb och fick skjuts av Lizn hem till Rönnäs. Jag är nöjd med mina smalben.




Tour de france /Sof

Kommentarer
Postat av: Lizn

En cykel-snygg tjej!

2011-08-21 @ 20:34:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0