Bränd lebblugg




För några veckor sedan skulle jag tända min dagliga morgoncigarett här framför datorn. I brist på tändare, som försvinner spårlöst efter inköp, tog jag en som skulle kosta mig en del av luggen, en del av det vänstra ögonbrynet och hela vänstra ögonfransraden. Lågan från tändaren uppskattades till en decimeter i höjd och antände allt förutom cigaretten. Ett eldmoln uppenbarade sig och jag slängde iväg allt jag höll i.

Elden tog rejält med hår och jag var så gott som snaggad vid hårfästet. Jag fastslog efter att chocken hade lagt sig, att jag hade en första gradens brännskada i pannan. Idag lever jag med en extremt kort, men ack så synlig, lebblugg. Detta skall åtgärdas genom att boka en klipptid i veckan. Såhär kan jag inte gå runt och se ut. Jag får ofta frågor som "Har du klippt dig själv?" eller "Vad fan har du gjort med luggen?"



Kul att veta: Jag röker fortfarande och kammar varsamt luggen efter eventuell hårtvätt.

/Sofie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0