KINBMKFF

Vi har skåp i omklädningsrummet på min praktiklpats. Ett alldeles eget, tråk-blått och högt skåp. Hänglås ingår icke, utan kan medtagas privat ifall behovet av ett hängande lås blir för stort. Jag skiter såklart i att låsa mitt skåp. I'm living on the edge. Fuck life. Who needs reasons when you got pockets and nothing expensive shit to hide?


Jag har i alla fall en skåpgranne som jag ej har träffat ännu, men hon heter tydligen Britt-Marie. Alla ska ha en namnskylt på skåpet, annars blir enhetschefen syrlig. Tror ni JAG har det eller? Nej. Fuck namnskyltar. Jag har spettat en daggmask med en stjärnmejsel och smackat fast fanskapet i min plåtskåpsdörr. Enbart för att visa vart jag står i förhållande till de andra i samma byggnad och vad jag, som USK-elev på en fem veckor lång praktik, är kapabel till. 

Åter till ämnet som denna lunch tillägnas alla sköna Britt-Marier out there in the hoodies. Kötta på bah!



En liten film till Dig Britt-Marie (Vem du än är så hyllar jag just Dig denna molniga och apatiska torsdag.)


Och en avbildning på din namnskylt som så fint placerats centrerat på din skåpsdörr i vårat gemensamma omklädningsrum. Du har till och med retat oss andra genom att addera den första bokstaven i ditt efternamn på klisterlappen. That's nice B-M! Thank you for watching us today. Have a good day everybody. Especially you, Britt-marie!


slick /Sofie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0