Seriebrön

När almanackan visar den 19:de varje månad så har de flesta dåligt med pengar och planerar mer än vanligt vad de spenderar dem på. De väljer bort självklara nöjen, såsom cirkusbesök eller en dyrare köttbit och ersätter det med en nyttig promenad och rotfrukter. Egentligen borde alla vara ständigt fattiga för att sedan må bättre av den drastiskt ändrade livsstilen som en klen ekonomi kan medföra. Om man nu inte är ett white trash och enbart livnär sig på Willy's väldigt billiga pasta, infraktad från ett land med väldigt låg BNP.

Även jag, den bäste, har det hårt när plånboken gapar intig. Hur gör jag för att spara pengar? Ingenting. Ibland pantar jag burkar, som ofta kan bli svårt då jag sällan har några då det är dyrt med dryck på burk. Men oftast så gör jag ingenting. Och det är gratis än så länge. Jag sitter på min svarta klappstol från IKEA och tänker. På allt. Plötsligt kan jag resa mig upp, gå till köket där jag fyller ett glas (som rymmer 20 cl) med kranvatten. Dricker upp det. Sedan går jag tillbaka och sätter mig på den svarta klappstolen. Rättar till pennorna i mitt pennställ. Ler. Slutar le. Inser att jag inte har råd att vara glad.




Jag hade 300 SEK kvar på mitt Swedbankkonto när jag fann denna (se ovan, till höger för fan!) underbara seriesamling. Äntligen! Lyckan var fruktansvärd och jag tedde mig likt en överkåt tonåring framför laptopen. Fingrarna fumlade över tangentbordet och fittsaften rann likt en vårflod längs benen. Jag var livrädd för att trycka på fel knapp och fucka upp allt, men jag klarade mig och gjorde en lyckad beställning för 250 SEK +frakt.

"Skicka beställning" KLICK!

Nu är den min och jag kommer aldrig att lämna ifrån mig den. Den är värd vartenda öre och den eventuella näringsbrist jag nu har fått p.g.a  några dagars förlorad anrättning. 


Tack för mig!
Sofie Nordquist

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0