Affärsomöjligheter

Jag hatar att handla mat. Det är dyrt som fan och jag får aldrig ihop mer än en jävla filmjölkstetra och möjligtvis några bananer i min röda plastkorg. Det är meningslöst att lägga pengar på mat som man sedan ska äta upp. Att laga mat är även det meningslöst och framförallt skittråkigt, samt att det inte smakar någonting.

I affären ser jag alla lyckliga familjer och par som skrattar och tjoar. De handlar till sitt gemensamma kylskåp med självavfrostning och delar broderligt på hela summan som slutligen visas på kvittot. De fyller sina kundvagnar till bredden med frukt och grönt och annan jävla skit. När de närmar sig kassan så börjar de se sig omkring. Är kusten klar?
Vad har alla dessa lyckliga människor fått syn på? Lösviktsgodiet såklart. De skjuter grönsaksvagnen åt sidan och väljer en spade i sin favoritfärg och fyller den gapande godispåsen till ungefär hälften.

- Oj vad mycket det blev den här gången älskling. Tihi. 
- Men älskling, man FÅR synda ibland. Tihi. Vi kan äta lite när vi tåpullar varandra i badkaret sen.
- Du har så rätt älskling. Du är underbar älskling!
- Nej älskling, DU är underbar älskling.


Sedan betalar de primörer med det gemensamma VISA-kortet, packar allt jämnt i ekologiska papperskassar, placerar dem systematiskt i bagageutrymmet av sin gemensamma kombibil och kör hemåt. Hem mot värmeljus och den vita "Välkommen hem till oss-skylten". 

Där står jag ensam, mitt i affärens lokal, med en liter Arlas filmjölk och ett gäng besprutade bananer som snart ska bli mina. Jag måste bara leta fram mina ihopskrapade växelpengar och pantkvittot först. Betalar, packar allt i min begagnade plastpåse och går hemåt. Hem mot ett grusigt golv och den svarta, okomfortabla plastklappstolen från IKEA.


 
 

Filmjölk, ICA MAxi Ingelsta och min återkommande svarta klappstol från IKEA. En bra sammanfattning.
Puss på Dig
 

Kommentarer
Postat av: Linnea

Tåpulla, HAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAAHHAHAHAHAHA!!!!!!!! För övrigt har vi exakt samma klappstoljävlar i köket. Tänkte köpa "nya" stolar på loppishuset Sopstationen här i Malmö, men där jobbar bara efterblivna och han jag frågade om ett hörnskåp såg ut att vilja döda mig redan där, så det blev inga stolar sen.

Svar: Hahahahahahahaha! VARFÖR jobbar ALLA efterblivna på loppishus? Och varför är ALLA så otrevliga?
Sofie

2013-02-03 @ 00:58:18
URL: http://www.spelinnea.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0