Ryggmärgssäck

Efter att Projektet inleddes har jag införskaffat mig en ryggsäck för att underlätta transport av träningsskor (ibland även träningskläder), vattenflaska och banan till och från träningslokalen. Denna ryggsäck är av det dyrare slaget och påstås klara av hårdare väderförhållanden än vad en "vanlig" ryggsäck gör. Jag valde just denna ryggsäck av tre olika anledningar: Den var på rea, fanns i färgerna svart/rött och den kändes otroligt bekväm mot min columna vertebralis.

299 SEK. Kassörskan gav mig en på tok för stor påse att frakta hem min nyinköpta ryggsäck i. Skämdes lite. Jag funderade en snabbis på om jag skulle be henne strunta i kassen och att jag kunde ta den på ryggen hem. Men den tanken dog snabbt ut. Det finns väl inget osexigare än när en person går runt med en tom och fjäderlätt ryggsäck? Som om man enbart vill visa samhället att man är en tönt som har råd med en ryggsäck. Idioti.
Så jag tog med ett fakeleende emot den gigantiska Intersport-kassen, tackade för mig och släpade hem den. Hem till min etta på 32 kvm. Nu är vi ett lyckligt par och jag ångrar ej mitt köp. 


 



Den är sådär högstadienördig med spännremmar för att kunna säkra den vid långa vandringar (som jag aldrig kommer göra, men vill göra). Det enda negativa är att remmarna är milslånga och överallt. Jag trasslar in mig i dem och ramlar runt på stan. Polisen plockar upp mig och jag skjutsas ut till Skenäsanstalten där de med vana och djupa suckar klipper loss mig från knytet. Sedan får jag lämna pissprov. Negativt, som vanligt. De erbjuder mig en sängplats och lite dryck. Dagen efter väcks jag i ottan och förs ut i friheten igen. De puttar ut mig och stänger dörren. Jag står stilla en stund. Fortfarande nyvaken. Dörren öppnas igen och jag får något i bakhuvudet. Dörren stängs och låses. Det var min ryggäck. 

Där står jag i regnet med min ryggsäck. Vi börjar gå in mot Norrköping där ett Jympa Medel-pass på Friskis & Svettis i city väntar. 


*Hångel*
/Sofie Sten Frisk Nordquist


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0