En kort uppdatering

Jag befinner mig för tillfället i min hemort, Leksand i Dalarnas län. Det är döskönt här hemma. Mamma styr allt vad gäller mat, tvätt, kaffe, kakor, aktiviteter samt viss städning. Jag glider runt och bah "Tjaaaaaaah........det är jag som är glidaaaaaarn...aaaaaaaahhhh....."

Vädret är regnig och molnigt. Det är perfekt! Solen finns i andra länder om man nu känner att man behöver den. Idag har pappa lärt mig hur ett vattenlås fungerar och han har även visat mig hur jag skall använda en såndär vakuumsugklocka som suger bort den goda proppen som utgör stoppet i avloppet. Jag stod tätt intill honom medans han arbetade. Tittade med stora ögon när han med runkliknande rörelser förde vakuumsugklockan upp och ner, upp och ner. Slurp. Stoppet var ett minne blott och jag kände en lättnad i mitt bröst. Ett fritt flöde var nu möjligt och vi andades båda ut. Vilken härlig känsla.

Det är viktigt att lära sig att utföra vardagliga sysslor så man slipper ringa på hjälp så fort det händer något som stör vardagen. Några saker ALLA individer bör kunna är:

- byta däck på bilen
- rensa avloppet/göra rent vattenlåset
- byta olja på bilen
- byta bromsskivor/klossar på bilen
- koka makaroner
- cykla
- bygga ihop manometrar från grunden samt kunna göra alla delar som en sådan pryl innehåller. Även de från grunden. 


Vad kan Du göra?

En folkgrupp som inte kan någonting vettigt över huvud taget är hipsters. Deras intellekt innefattar endast kunnighet inom färska kryddor och hurvida ett par jeans, från en miljövänlig secondhand-butik, skall vara slitna. Ställ en hipster framför en Renault 5:a och be denne att byta olja på bilen. Hen kommer då att hämta sin dyra och rättvisemärkta olivolja i köket för att sedan försöka finna den tomma flaskan, som skall bytas, någonstans i bilens utrymme.


En gång klädde jag ut min systerdotter till en hipster. Hon grät och jag skrattade.
För att få tyst på gaphalsen fick hon en halv polarkaka. Det hjälpte. Den färska kryddan
hjälpte inte.

Nu ska jag gå ut och hjälpa pappa att rada vôd. 


Hångel och handen innanför kalsongen
Sofie Nordquist

Kommentarer
Postat av: Linnea

En gång på jobbet så var det en 35-årig kvinna och tillika kollega vars cykel pajade. Den hade alltså "gått sönder" pga kedjan hoppat, enligt henne. Hon tänkte på fullaste allvar ringa sin man från jobbet för att fixa hennes hoppade kedja. Jag gick ut och satte tillbaks den på två minuter, blev hyllad som en hjälte. Sen blir jag trött på alla (män) som inte vet hur man lagar en måltid, ens kokar makaroner. 25-åringar som inte vet hur man dammsuger, använder toaborste osv. Känns som alla borde hamna i Ung och bortskämd.

Svar: Hahahahaha
Sofie

2013-05-10 @ 18:25:22
URL: http://www.spelinnea.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0