Skörbjugg halv åtta hos mig

Ni som känner mig vet hur jag ställer mig till matlagning och allt som hör därtill. Det är liksom inte min kopp av te. Att laga mat ingår inte i mitt liv. Jag ser matlagning som ett slags straff. Ett tvång som tar upp dyrbar tid, som man lika gärna kan tillbringa framför ett lånat Netflix-konto, och framförallt pengar. Matlagning är djävulens påfund. Fick jag min vilja genom skulle onani gå före matlagning som viktiga saker att göra för människans överlevnad. Ett obligatoriskt lunchpull/runk vid tolvsnåret på förmiddagen. Annars får man huvudvärk. Lunchlådan är fylld med sexleksaker istället för någon jävla potatisgratäng och en torr köttbit från helgens dötråkiga grillparty med de dötråkiga grannarna.

I storstäderna dukar restauranger upp onanibufféer till rimliga priser. Sturekompaniet har långbord med servetter, koppar att samla upp satsen i, snuskhanddukar, inplastade porrblaskor, Mr Rabbit's och lösfittor. You name it! "Runk & pull-buffé 85 kronor". Efter onanin återgår alla till sitt. Matlagning bör vara tabubelagt istället för onani. Tänk om man var tvungen att smyga med att laga en trerätters. Det hade varit grejer det. 

Under älgjaktsveckan var min lillasyster tillfälligt övergiven med två skrikande barn av sina sambo och bestämde sig då för att dra ihop en egen version av "Halv åtta hos mig" med oss syskon inklusive våran gemensamma moder. Alla fick en kväll var. Trerätters. Här nedan kan Ni se vad jag bjöd på under min kväll som värdinna. Pass på!

 

 
 
Dryck: Vatten ur en karaff till förrätten och apelsinjuice, även den ur en karaff, till hufvudrätten. 


Vill Du och dina vänner ha en trevlig kväll där Ni slipper tänka på matlagning och bara carpe diem? Ring mig!
Jag utför all slags tillagning av halvfabrikat, samt alla Findus färdigrätter. (OBS! Du/Ni bör ha en mikrovågsugn hemma OBS!)


Matiga kramar
Sofie Nordquist, mathatare

Kommentarer
Postat av: Lucky

Jag är as bra på att baka pizza, den blir 1000 gånger bättre än en från den bästa pizzerian.

Ps: Snart på med vinter däcken (påminna)

Kolla lufttrycket med. Alltid lite extra luft än det som står i instruktionsboken.



Svar: Möjligen är du bra på att baka pizza, men att stava är du totalt sämst på. Skärpning!
Och vinterdäcken är på för längesen. Kolla mönsterdjupet och dubbarnas skick. Är de dåliga, köp nya.
Sofie

2013-10-29 @ 23:01:29
Postat av: Rock Bottom

Kunde vara en idé för att få bukt på västvärldens problem med fetma.

Svar: Sannerligen. Så långt tänkte inte ens jag.
Sofie

2013-10-30 @ 12:20:39
URL: http://www.mrhemlig.blogspot.com
Postat av: Linnea

Hufvudrätten ser ut att ha lök i sig? Vad är nu detta?

Svar: Det är rostad lök. Det går bra. Inget annat.
Sofie

2013-10-30 @ 16:59:40
URL: http://spelinnea.wordpress.com
Postat av: Runar Flensberg

Hej Sofie!

Jag är nog kär i dig och härvidlag bör vi gifta oss per omgående, kontakta mig via fax eller 112 för ytterligare information.

/Din för evigt; Runar.

Svar: Hej Runar!
Vad kul att höra att Du är olyckligt kär i mig. Vad Du bör veta, utöver att jag inte är intresserad av eventuuella giftermål med dig, är att min fax är ur funktion och inne på reparation.

Tack på förhud
Sofie

2013-10-30 @ 19:40:40
URL: http://www.koktframfall.se/
Postat av: Lucky

Jag är från göteborg och då skriver vi och talar på ett annat sätt. Ännah!

:))))))))))))))))).

Svar: Det förklarar det mesta, men är ej någon ursäkt.
Sofie

2013-11-01 @ 20:24:20
Postat av: Anonym

Kom precis in på din instagram (har det inte själv). Såg din kommentar på något.. Och nu är jag kär i dig. Bara så du vet.

/viktor 23...

Svar: Hej Anonym Viktor, 23
Vad roligt att det flyter på där ute i cyberspace. Tyvärr är jag ej singel, så någon relation kan vi ej inleda. Men du rä välkommen att masturbera åt mina skrifter iallafall.


Tack på runkhand
Sofie

2013-11-04 @ 14:18:13
Postat av: Lucky

Hört att ryssen ska anfalla sverige inom kort.

Ska man ta kort på de me ajfånen då?

Svar: iOS suger hästkuk. Köp en jävla Samsung istället.
Sofie

2013-11-04 @ 21:44:13
Postat av: Brun 7

Det där nog den sämsta måltid jag skådat i mina dar, en falukorvsmacka är ju nästan mer avancerad att tillaga xD

Svar: Det tycker inte jag.
Sofie

2013-11-05 @ 12:41:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0