Heldag på en helgdag

Vad har Du hunnit med idag? Har Du legat i sängen/soffan och haft ångest hela dagen? Det har inte jag. Läs listan nedan för att inse hur värdelös Du är. "Hinns det inte, finns du inte". Mitt motto!

- Blev väckt av Stephan som kröp ner under täcket med sin Thailandsbruna kropp och lade sig tätt intill min Sverigebleka. Ingen luktade svett och ur munnen doftade det viol och andra blommor. Vi snoozade och sa till varandra hur värda vi var en sovmorgon efter en hel veckas slit.

- Frukost med rostade mackor och juice. 

- Hellkroppsdusch inkl. urspolning av fittan från föregående veckas sekret.

- Tog en tur till ett köpcentrum och köpte stövlar, pärlor och mat. 

- Kaffepaus hemma och lite pärlande med de nya pärlorna.
 
- Gick på toaletten och bajsade.

- Tog en hurtig promenad till svärmor och en lika hurtig promenad hem igen.

- Handlade på Konsum med Stephan. Vi skrattade gott åt livet och plockade ner gottis i den gröna kundkogen. Vi fnissade i tysthet. Man FÅR njuta på lördagar. Man FÅR synda på lördagar. Det är ju trots allt gudstjänst imorgon (söndag).

- Bakade en långpanna med kärleksmums. Diskade upp lite.

- Stekte pannkakor till barnen, samt serverade dem.

- Åt min och Stephans munknullssallad och lite tacogratäng från gårdagen. Folköl fuktade strupen.

- Stephan diskade bort. Jag hjälpte till. 

- Jag skar upp kärleksmumsen i bitar som jag sedan placerade välmöblerat i plastkärl av olika slag.
 
- Gick på toaletten.
 
- Sa till Stephan att jag skulle ha lite egentid. Han gav mig en kyss i pannan och sa att jag var värd det. 

- La mig i sängen.

- Ligger här nu.
.
- Om 8 minuter ska jag se på melodifestivalen.

Hinns det inte, finns du inte.

  
  
 
  

 
Allt det här har jag hunnit med idag. AAAAA visst förståååru! Jag hade hunnit mer om jag velat, men man måste faktiskt vila. Och kom ihåg att gärna skriva det du gör på sociala medier. Annars har det inte hänt. Stressa inte men stressa ändå. Kaos. Och gråt inte om Du serverar dina barn snabbmakaroner och Coop's egna falukorv en fredag eftermiddag. Jag älskar dig ändå. Och glöm inte att skriva kärleksförklaringar till dina respektive på Facebookväggen. Du älskar dem inte annars. 


Hej då!
Sofie Nordquist, daglig Facebook-användare



Kommentarer
Postat av: Tuttar

Tuttar! Runk! Sprut! Trevligt! Tack!

2014-02-24 @ 23:17:05
Postat av: Lucky

Hon använder Yes-platinum....moderat-varning.

Svar: Det är ej jag som köpt den. Den stod här när jag flyttade hit. Fan i helvete vad länge den räcker.
Sofie

2014-02-28 @ 20:34:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0