God morgon wine lovers!



Skönhetssömn heter det. Jag vaknar varje morgon av att mamma och pappa kommer in och säger "Upp och hoppa nu prinsessan!" efter deras smöriga entré får jag frukost på säng. Den består av färskpressad apelsinjuice, en skiva av brödet som stillar all hunger och hallonkräm med små små diamanter i. "Allt för våran prinsessa!" säger mamma och torkar bort den dagliga lyckotåren från sin plastikopererade kind. Jag ler tillbaka och ber dem att stiga ut ur rummet. Frukosten vill jag äta i lugn och ro, säger jag. De backar snällt ut och stänger dörren efter sig. När jag har säkrat mig om att de är på nedervåningen, drar jag fram komposthinken under sängen och slänger all föda som finns på brickan. Vad de inte vet är att deras prinsessa till dotter är fet. Så hon vill inte ha kolhydrater och socker. Men tack ändå. 

Idag har jag ansökt om ett American Express. Får svar om någon vecka.


Puss /Sof

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0