Thomas Rusiaks ryggsäck


Backpackern använder den flitigt. Barnen i lågstadiet fyller den med tråkiga stenar som de i själva verket tror är något magiskt. Ryggsäcken. Denna smarta förvaringsbox i, oftast, slitstarkt tyg som bär din börda från A till B. Du fyller den med dagens/dagarnas godbitar och fraktar runt dem. Vare sig det handlar om tio meter eller fyrahundratusenmiljader mil. Vissa saker i ryggsäcken ser aldrig dagens ljus igen på grund av din glömska. Jag minns en farbror på mitt gamla sommarjobb som hade en Friluftsfrämjandet-ryggsäck i flera år. Rutingubbe. Han kom en morgon med en annan ryggsäck. Något var fel. Det visade sig att den förra ryggsäcken hade möglat sönder med hjälp utav en några veckor gammal smörgås som låg kvar och skavde på botten. Mitt budskap till Er mina kära läsare är att ni ska ta hand om Era ryggsäckar. Dessa underskattade och omoderna frakthjälpmedel. 



Själv använder jag ryggsäck under mina vandringar. Ett tips är att köpa lite fina
paljetter eller varför inte rosetter och fästa på just Din ryggsäck för att göra den
lite mer personlig och roligare att bära. Denna accessoar går aldrig ur tiden.



Sof /Sof

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0