Gul? Äcsh! Soppa.

Rutiner är a och o för att jag skall fungera här i livet. När uret visar 17:00 är det tillexempel dags för dagens middag. Idag kommer den att bestå av Felix's gulaschsoppa, rivna morötter och min sista skiva Leksadsbröd + en ostskiva av ICA Basic's goudaost. Dryck: Arlas Mellanmjölk.

Jag kommer att öppna den lättöppnade soppburken utan några komplikationer, ta fram min lilla kastrull som rymmer 1 liter och tippa i halva burkens innehåll i den. Sedan ställer jag soppburken åt sidan med min vänsterhand för att med min högra hand slå på plattan på "femman". Det kallas att "multitaska". Sådär ja.
Nu är det bara att vänta, tänker jag och ler.

Loading..........................................................Loading.....................................................Loading..........................Done!

Ctrl + S

Under tiden som rikemanssoppan har bivit upphettad har jag kastat fram en tallrik och ett minimalt glas (för en ensam själ) på mitt vita, rangliga IKEA-bord. Plattan stängs av och jag för försriktigt den lilla, lilla kastrullen från spisen mot min tallrik. Jag tömmer innehållet i tallriken och kommer på att jag skulle ha köpt creme fraiche till soppan, men säger högt till mig själv att jag inte ska tro att jag är värd sådant dyrt. Skärpning! Lite mellanmjölk blir gott.

OBS!
Tips: Om man vill spara ytterligare med pengar, och på samma gång nedvärdera sig själv, kan man blanda ut mjölken med några delar vatten. Då drar man även ned på fettintaget och kan på så sätt förhindra en eventuell framtida fetma.
OBS!

Jag äter måltiden under tystnad. Det enda jag kan höra är mitt eget surplande när jag girigt suger i mig soppan från min jättebilliga sked, samt klockans sekundvisare. Utanför skäller en hund men den tystnar snart och allt återgår till att vara tyst. Soppan tar slut och även dagens tillbehör.

"-Tack för maten. Det var jättegott!"

Tystnad.

"-Nej nej, sitt du! Jag tar disken."

Tystnad.


Mätt och belåten återgår jag till datorn och kollar Facebook. Igen. Och väntar på att få gå och sova. Igen.

Jag vill önskar Er alla en trevlig helg med mycket nöje och roliga aktiviteter som Ni kanske utför gemensamt med Era vänner och familjer.

Kram
Sofie Nordquist


 
 
 

Kommentarer
Postat av: Linnea

Men Sofie, om du önskar spara ännu mer på dina medel bör du värma soppan i mikron. Då slipper du diska en hel kastrull! Makalöst. Förutsatt att du har en mikro hehehehehhe.

2013-02-28 @ 21:55:19
URL: http://www.spelinnea.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0