Festivalhelg

Jag har under denna helg hunnit med två olika festivaler. Den ena var Hultsfredsfestivalen och den andra var Summerburst. Det dansades och spelades som aldrig förr. Folk var som galna. Folke tyckte till. Någon som hette Agnes bröt båda lårbenshalsarna. Det sket man väl i.

Efter en sånhär skvatt galen helg vill jag gärna dela med mig av några bilder som visar hur roligt jag har haft det. Bilder som visar dagarnas outfit och annat onödigt skit.


HULTSFRED


Klädsel: Jag valde att klä mig i en luftig klänning och skred sakterliga fram barfota med en trasig gitarr i högsta hugg. Underbyxorna lämnade jag hemma då jag ville lufta hönan lite under helgen. 

Ansiktsuttryck: Håglöst. Folk frågade om mitt namn var Joakim Thåström. Jag nekade och besvarade dem med att jag hette Sofie Nordquist och kom från Leksand. De såg en anings förvånade ut efter mitt uttalande, men den minen lade sig snart och de började istället att nicka förstående. Leksand. SSRI-byn.

Smink: Nej



SUMMERBURST
  

Klädsel: Korta, korta shorts där gärna könet sprängerhänger ut när man särar på benen. Skor med klack för att framhäva spirorna, en bh med push-up och en topp som kan framhäva klyftan som blir av bysthållaren, vars uppgift är att föra pattarna närmre varandra. Ett armband gjorde sitt.

Ansiktsuttryck: Putläppar och leende. Tävla gärna med resterande festivalbesökare om vem som kan le störst, bäst och vackrast.

Tips: Säg att du älskar alla låtar och hoppa upp och ner samtidigt. Ta kort med din iPhone. Instagramma. Hashtagga tills du blir avstängd från Instagram. Bli full och hångla. Dansa osv. Ta gärna med en souvenir hem efter festivalen. I detta fall kan souveniren vara i form av en självlysande pinne, som förövrigt slutar att lysa efter cirka sex-åtta timmar. Skäms lite över att du tog hem den och göm den bland sexleksakerna. Där ingen kollar. Där det luktar lite suspekt.

Smink: Öööööh... JA!

Attribut: Minst EN tjejkompis



Nu är jag helt slut efter allt festivalande. Fuck off och sexuella handlingar
Sofie Nordquist

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0