Nät + dej + ting = besvikelse

Jag har nu testat på det. Nätdejting. Anledningen var att jag ville pröva och se om det var något för mig, samt om det fanns lika vettiga människor som mig själv runt om i Sverige. Svaret på båda frågeställningarna är helt klart ett NEJ.

Aldrig har jag någonsin tidigare fått så många skambud av män runt om i landet som erbjudit sig allt från att bjuda mig på en flaska rödvin (jag HATAR rödvin, det smakar kartong) till att få stoppa deras kuk i min sexiga, orala öppning. Jag tackar nej till allt. Allt som erbjuds vill jag inte ha. Det kan tyckas otacksamt, men jag vill inte ha något mer än en person som kan stava och föra en normal konversation utan att behöva blanda in frågor angående mitt tycke för fallossymboler och hurvida jag vill föra in dem i munnen eller ej.

Det första jag kollar på när jag "nätdejtar" (Jag vill egentligen inte kalla det för dejtande då jag inte söker någon att dela mitt liv med) är den motsvarande partens profilbild. Om bilden visar ett fult jävla fuckface så avböjer jag och scrollar vidare. Ibland har jag kommit på mig själv med att sitta och scrolla en halv lunchrast. Vart fan är världen på väg? Vart tog alla snygga hunkar vägen? De med en laid back klädsel och lagomt med skäggväxt. (Om Ni läser detta så hör gärna av Er till mig via min g-mail.)

Majoriteten av de som hör av sig till mig är killar i åldern 29-33. De klär sig gärna i linnen, de bleka och spinkiga armarna är smyckade med sjukt dåligt gjorda tatueringar (som gärna kan föreställa ett lejon eller några tribaler), hakan är lite finnig och de har sparat ut lite getskägg eller rakat till en liten, liten "fittborste" under underläppen och de har minst en bild på sin taniga mage där de på ett febrilt sätt vill framhäva sina obefintliga magrutor. Bleka med noll kroppshållning. 

Är detta vad jag förtjänar? Är detta vad jag bör nappa på? I så fall går jag med i FI. Föralltid.

Mer om detta ämne i senare blogginlägg. Då kanske Ni kan få några smakprov på hur några vanliga konversationer från dejtingappen Badoo kan se ut.


Denna pin har jag gjort själv. Den är fin och visar vart jag står i denna fråga. De är sällsynta dessa pins.

Tack på runkhand!
Sofie Nordkvist

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0