Från tidsbrist till något friskt

Är Du en av de som varken har orken eller tiden att borsta tänderna på morgonen? Har Du även svårt att hinna med att få i dig frukosten?
Jag har lösningen på Dina problem!


Du vaknar med ett ryck och kollar på klockan. Fan! Även denna dag har du inte hört alarmet som du, med ångestfyllda fingrar, ställde in på mobilen igår kväll innan sömnen tog över. Du bokstavligt talat flyger ur sängen och kroppen får en chock av den kyliga luften som är utanför det varma täcket. Huden drar ihop sig och bröstvårtorna blir så styva att du skulle kunna skära i glas med dem. Under denna uppstigningsprocess brukar de flesta hata sina liv lite mer än vanligt.

Klädesplaggen ligger utspridda lite överallt i rummen. Du hittar bara en strumpa. Klassiker. Men efter en stunds rotande på golvet hittar du en annan ensam strumpa och drar på dig dem. Yr som en höna och med trötta ögon klär du på dig resterande plagg och ber till Gud att allt är någorlunda rent och att de sitter åt rätt håll när du är färdig. In på toaletten och töm urinblåsan från gårdagens kvälls-te. De sociala medierna kollas snabbt igenom där du sitter framåtlutad på toalettstolen och du hinner även skriva en statusuppdatering om att du har försovit dig trots att du har jättebråttom.

Har du barn så tar allting ännu längre tid. Barnen vill kanske inte gå upp ur sängen och oftast vill de heller inte klä på sig de kläder som man, utan engangemang, lagt fram dagen till ära. Det klagas på osköna jeans och knöliga strumpor. Några tårar rinner nerför de nyvakna barnkinderna och du ska försöka komma ihåg att fylla tvättmaskinen till bredden med mjukmedel vid nästa tvätt. Alternativt införskaffa en årsförbrukning av OnePiece's. Sju olika färger. En för varje veckodag.

Nu är det bara en kvart kvar innan du ska vara på jobbet. Helvete! Barnen vill se på barnkanalen men du nekar dem. Lite gråt är obligatoriskt nu. Du häller i avkommorna ett glas mellanmjölk och ger dem en torr limpskiva att äta i bilen på väg till dagiset/skolan. Nu ska barnen kläs med ytterkläder. Overallerna kastas på golvet och de torkade lerskorna likaså. Golvet blir märkbart smutsigt. Du suckar djupt. När den ena ungen, under tvång och trots, kläs på så smiter den/de andra iväg och gör saker som absolut inte behöver göras när man som förälder har bråttom på morgonen. Kanske insisterar de att sätta upp teckningar på kylskåpet helt plötsligt, eller så börjar de intensivt att leka med en leksak som de inte rört på flera månader. Och de kommer såklart inte när du ropar. Allt är viktigare än att göra som de vuxna säger. Allt.

Tillslut är alla barnen påklädda och de lämnas snabbast möjligt av vid sina institutioner och du som förälder bryter återigen mot hastighetsbegränsningarna hela vägen fram till jobbet. Du klarade det idag igen. Men du har även glömt lunchlådan och tuggummina idag igen. Magen börjar kurra och din andedräkt påminner om en fullt bemannad obduktionssal. Varken frukost eller tandborstning hanns med idag. Samma sak vareviga dag. Du känner dig som en dålig förälder. En kronisk ångest ligger och skaver i den stressade föräldratorson och du undrar hur du på bästa sätt skall kunna lösa detta återkommande problem där tidsbrist är huvudämnet.


Jag har löst det åt Dig! Genom att kombinera munhygien med frukost så spar du tid, samtidigt som du ej behöver känna dig som en dålig förälder då du ej hunnit borsta barnens mjölktänder på morgonen.

Du behöver:
-Skogaholmslimpa
-Smör eller margarin
-Tandkräm (märke och flourhalt spelar ingen roll)

Gör såhär:
Bred limpskivan med ett lager smör och ringla sedan över en sträng med tandkräm. Klart!
Servera gärna med ett glas apelsinjuice framställd av juicekoncentrat.

 

Jag hoppas verkligen att Du och/eller din familj får användning av mitt tips. Lycka till!

Mintkyssar
Sofie Nordquist, entrepenör och nagelbitare


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag älskar dig. Jag gör det verkligen!, med hela mitt hjärta, hjärna och vad det kan vara.

Svar: <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 Right back at yah!
Sofie

2014-02-09 @ 04:09:17
Postat av: Manne

Jag skrattade hjärtinnerligt så jag väckte min fru! Klockan är bara 00:46 Bra tänkte jag, och så sa jag det till henne: Bra! Kolla här, h a h a hahahaa... Det här är DUU på morgonen (fast det ÄR jag, det är det som är det roliga) Jaha, då är man idiot tydligen. Dubbelt tack för en extrem skrattsalva. Men fan ta dig också, sånt härnt brukar straffa sig. Blir nog en vecka till innan ligg... 😂

2019-09-27 @ 00:45:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0